Foto:

ključne točke

  • Pomen generativne umetne inteligence na delovnem mestu.
  • Pomembnost znanja in spretnosti ChatGPT pri zaposlovanju.
  • Vloga umetne inteligence pri krepitvi človeškega potenciala.

Vključevanje umetne inteligence na delovnem mestu se vztrajno približuje, zato morajo biti zaposleni vešči generativne umetne inteligence. Ne glede na stališče podjetja do umetne inteligence lahko ponudba usposabljanja za klepetalne robote z umetno inteligenco zaposlenim pomaga pri njihovem ohranjanju.

Joe Atkinson, glavni direktor za izdelke in tehnologijo v podjetju za strokovne storitve PwC, ugotavlja, da vse več zaposlenih ocenjuje potencialne ali sedanje delodajalce na podlagi njihove prilagodljivosti trendom na področju generativne UI. Ponudba usposabljanja na področju umetne inteligence ne podpira le razvoja zaposlenih, temveč tudi krepi prizadevanja podjetja za sprejemanje in hitro prilagajanje nastajajočim tehnologijam.

Pravzaprav številna podjetja pri izbiri kandidatov že dajejo prednost kandidatom z znanji in spretnostmi ChatGPT. Študija karierne platforme Resume Builder je pokazala, da skoraj 90 odstotkov vodij podjetij meni, da so spretnosti ChatGPT dragocena prednost pri potencialnih zaposlitvah.

Trg dela je kljub nekaterim nedavnim upočasnitvam še vedno ugoden za iskalce zaposlitve. Zato vodje podjetij aktivno preučujejo strategije za privabljanje in ohranjanje nadarjenih, pravi Stacie Haller, glavna karierna svetovalka v podjetju Resume Builder.

Haller je v zvezi z zadržanjem poudarila, da morajo podjetja opredeliti znanja in spretnosti posameznikov z izkušnjami na področju umetne inteligence ter kako in kje nameravajo umetno inteligenco vključiti v svoje poslovanje.

Atkinson je opozoril: " Umetna inteligenca do neke mere vpliva na vsako delovno mesto, pri čemer generativna umetna inteligenca še posebej vpliva na delovna mesta, ki temeljijo na znanju. Glede na njen širok vpliv morajo delodajalci razmisliti o svoji vlogi pri pomoči zaposlenim pri krmarjenju po tej nastajajoči pokrajini umetne inteligence."

Nadaljeval je, da bo obvladovanje generativne umetne inteligence kmalu temeljna zahteva za zaposlene, in pozval organizacije, naj svoje ekipe usmerjajo v odgovorno razumevanje in sprejemanje te tehnologije.

Delavci z znanjem na področjih, kot so oglaševanje, trženje in poslovna podpora, se pogosto bojijo, da bo umetna inteligenca nadomestila njihovo vlogo. Vendar pa je manj verjetno, da bo umetna inteligenca popolnoma prevzela vloge, ki zahtevajo prilagodljivost in fleksibilnost.

Prevzemanje novih tehnologij je bistvenega pomena.

S pravim nadzorom in smernicami morajo organizacije spodbujati zaposlene, da se seznanijo s tem napredkom. Po mnenju Apratima Purakayastha, glavnega produktnega in tehnološkega direktorja pri Skillsoftu, platformi za upravljanje učenja, to ne bo le ublažilo skrbi glede izgube delovnih mest, temveč bo tudi spodbudilo ohranjanje zaposlenih.

Purakayastha meni, da je ključ do ohranitve zaposlenih v tem, da jih motiviramo z odpravljanjem negotovosti glede prihodnosti. Pri tem lahko pomaga, če zaposlenim omogočite, da se z napredno umetno inteligenco, kot je ChatGPT, seznanijo na posebnih internih srečanjih, ki jih vodijo strokovnjaki s področja inovativnih tehnologij. Ta izpostavljenost zagotavlja, da zaposleni cenijo potencialne koristi takšne tehnologije pri svojih vsakodnevnih vlogah.

Strokovnjak za človeške vire se lahko na primer nauči, kako napisati učinkovitejše opise delovnih mest, tržnik pa lahko razume hitrost, s katero je mogoče z uporabo umetne inteligence ustvariti začetne zasnove. Ko zaposleni vidijo vrednost in potencial tehnologije pri svojem delu, se počutijo bolj usposobljene in manj ogrožene, kar povečuje njihovo pripadnost podjetju.

{{related}}

Tehnološki napredek, kot so navidezna resničnost in prejšnja prizadevanja na področju umetne inteligence, je povečal učinkovitost, produktivnost in vključenost na delovnem mestu. Vendar Atkinson poudarja, da glavna prednost usposabljanja na področju umetne inteligence ni le učinkovitost.

Po Atkinsonovem mnenju organizacije z osredotočanjem zgolj na učinkovitost zamudijo pomembno priložnost, kjer UI povečuje človeški potencial. Predlaga, da podjetja na UI gledajo kot na orodje, ki zaposlenim omogoča, da se izkažejo na svojih močnih področjih. Pri tem prizadevanju za učinkovitost ne gre za odpravo delovnih mest, temveč za sprostitev človeškega potenciala za učinkovitejši prispevek. To ne koristi le posamezniku in organizaciji, temveč ima tudi pozitiven učinek na družbo kot celoto.

Poleg tega zagotavljanje generativnega usposabljanja na področju umetne inteligence opolnomoči zaposlene in krepi občutek varnosti v njihovih vlogah. Purakayastha opozarja na nov izziv: hiter razvoj tehnologije presega hitrost, s katero lahko podjetja zaposlujejo usposobljene kandidate. To poudarja pomen usposabljanja obstoječih ekip.

V preteklosti so podjetja pogosto iskala zunanje kandidate, da bi zapolnila svoja delovna mesta. Vendar je zaradi hitrega tehnološkega napredka in spreminjajoče se geopolitične dinamike v zadnjih treh do štirih letih hitro zaposlovanje postalo izziv, pravi Purakayastha. Pomemben primer je generativna umetna inteligenca, kjer je občutno pomanjkanje usposobljenih kadrov.

Čeprav mnogi razpravljajo, slišijo ali berejo o generativni umetni inteligenci, Purakayastha poudarja, da to ne pomeni delovne sile, ki je usposobljena za ustvarjanje pozivov za klepetalne robote ali upravljanje inženiringa pozivov.

Purakayastha primerja usposabljanje zaposlenih na področju generativne umetne inteligence s prejšnjo prakso učenja zaposlenih, kako uporabljati orodja za produktivnost, kot sta Microsoft PowerPoint in Excel. Ker generativna umetna inteligenca postaja sestavni del delovnega okolja, je vlaganje v usposabljanje zaposlenih zdaj najpomembnejše za vsako organizacijo, ki razmišlja o svoji prihodnosti.

Vir:
CNBC

Naročite se in prejmite sveže novice v svoj e-poštni predal.

Največ dvakrat tedensko prejmite izbor najboljših novic v vaš poštni nabiralnik.

Prijava na novice