Foto:

ključne točke

  • Bill Gates predvideva, da bo umetna inteligenca s posnemanjem učiteljev povzročila revolucijo v izobraževanju
  • Da bi odpravili neenakosti v izobraževanju, bi morala umetna inteligenca podpirati učitelje, ne pa jih nadomeščati.
  • Učitelj z UI "Khanmigo" se sooča z izzivi pri spodbujanju spretnosti reševanja problemov in smiselnih učnih interakcij.

Bill Gates meni, da lahko umetna inteligenca s posnemanjem učinkovitih srednješolskih profesorjev povzroči revolucijo v izobraževanju. V podkastu "Unconfuse Me" se je Gates pogovarjal z direktorjem akademije Khan Salom Khanom o tem, kako bi lahko klepetalni roboti z umetno inteligenco kmalu ustvarili dodano vrednost s konstruktivnimi povratnimi informacijami o esejih ter tako izboljšali jasnost in kakovost argumentov.

Gates je poudaril neustreznost sedanje izobraževalne programske opreme pri učenju branja ali pisanja. "Umetna inteligenca lahko posnema izkušnjo usposobljenega srednješolskega učitelja, ki strogo ocenjuje eseje, ter tako spodbuja introspekcijo in rast," je dejal.

Kljub temu je Gates poudaril, da umetna inteligenca ne sme nadomestiti učiteljev, temveč lahko te tehnologije pomagajo preobremenjenim učiteljem in zmanjšajo neenakosti v izobraževanju, ki jih doživljajo neprivilegirani učenci po vsem svetu." Da bi kar najbolj izkoristili izobraževalni potencial umetne inteligence, je bistvenega pomena prispevek pedagogov pri vključevanju tehnologije v njihove učne metode.

Gates je ob priznanju dvomov glede vključevanja tehnologije v učilnice izjavil: "Če ni uvedena preudarno, se lahko zdi, da spodkopava učiteljevo strokovno znanje in ustvarjalnost. Splošno znano je, da je poučevanje zahteven in neprecenljiv poklic."

{{related}}

Khanmigo: prihodnost izobraževanja ali ovira?

Akademija Khan trenutno razvija učitelja z umetno inteligenco, imenovanega "Khanmigo", ki uporablja ChatGPT podjetja OpenAI in je vključen v Microsoftov iskalnik Bing. Po Khanovih besedah to orodje izkazuje znanje pri vodenju učencev skozi akademske naloge. Kljub temu so nekateri učitelji opozorili, da pogosto prehitro posreduje odgovore, kar učence ovira pri razvijanju lastnih sposobnosti reševanja problemov.

Poleg tega akademija Khan Academy raziskuje možnosti, da bi njen klepetalni robot podpiral dialoge s študenti in deloval kot dodatna ekipa učnih pomočnikov, navaja Khan. Predvideva, da bo klepetalni robot vodil izobraževalne razprave in pomagal učencem pri reševanju težkih matematičnih problemov.

Reševanje zapletenih matematičnih enačb je pomembno tako po mnenju Gatesa kot otroške psihologinje Tovah Klein s kolidža Barnard, ki priznavata pomen osebnega učenja za otrokov vedenjski razvoj. Vrednost neposrednih interakcij v učnem okolju je bila še posebej očitna med pandemijo Covid-19.

Gates se je strinjal, da je pomen socialne interakcije v izobraževanju podcenjen, in spodbujal skupnostno izkušnjo v razredu za celostno rast učencev.

Vir:
CNBC

Naročite se in prejmite sveže novice v svoj e-poštni predal.

Največ dvakrat tedensko prejmite izbor najboljših novic v vaš poštni nabiralnik.

Prijava na novice